متن تبلیغاتی برای جذب مشتری غذا

تا چند سال پیش در هر محله، تنها چند رستوران و غذاخوری کوچک وجود داشت که مردم محله برای خرید غذای خود به آنها مراجعه می‌کردند. به همین دلیل صاحبان رستوران‌ها بدون نیاز به آگهی و تبلیغات، درآمد روزانه قابل توجهی داشتند. اما امروزه در هر خیابانی ده‌ها رستوران، کترینگ و فست‌فود وجود دارد و افرادی که ضمن ارائه خوراک خوشمزه و باکیفیت، کسب‌وکار خود را به خوبی تبلیغ می‌کنند، در این رقابت برنده هستند. استفاده از تبلیغات یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی کسب‌وکارهای مربوط به صنعت غذا و جذب مشتری است.

کسانی که به دنبال خوردن خوراکی‌های خوشمزه در محیطی آرام و دلنشین هستند، معمولا با دیدن آگهی‌های منحصربه‌فرد رستوران‌ها و غذاخوری‌ها وسوسه می‌شوند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که جذب مشتریان جدید و راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی از طریق روش‌های تبلیغاتی نوآورانه را جدی بگیرید. در ادامه این مقاله چند نمونه از خلاقانه‌ترین و موثرترین متن‌های تبلیغاتی غذا را در اختیار شما قرار می‌دهیم، با ما همراه باشید.

متن تبلیغات غذای خانگی

آگهی‌های تبلیغ غذای خانگی معمولا با هدف ترویج خوردن خوراکی‌های سالم و خانگی توزیع می‌شوند. این نوع آگهی‌ها معمولا به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم نظر مخاطبان را جذب می‌کنند:

تبلیغات مستقیم: در این نوع پیامک‌ها هدف اصلی معرفی غذاهای خانگی به عنوان یک محصول است. برای مثال رستوران‌های کوچک یا کترینگ‌ها می‌توانند در متن آگهی‌های خود به ویژگی‌های مثبتی مانند تازگی، سلامتی و طعم خوب خوراکی‌هایشان اشاره کنند. این نوع تبلیغات سعی در جذب مشتریانی دارند که به دنبال خوراکی‌های سنتی، تازه و باکیفیت هستند.

تبلیغات غیرمستقیم: در متن آگهی‌های غیرمستقیم باید روی نکاتی مانند استفاده از مواد اولیه ارگانیک، فاقد افزودنی‌های مصنوعی و ارزش‌های خانوادگی تاکید نمایید. برای مثال در وب‌سایت آموزش غذاهای خانگی خود می‌توانید تبلیغاتی راجع به راه‌های افزایش علاقه به یادگیری خوراک‌های خانگی منتشر کنید. 

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری رستوران

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری رستوران

پیامک برای جذب مشتری غذا باید به گونه‌ای نوشته شود که مشتری نتواند آن را رد کند. علاوه بر این، اگر به افرادی پیامک می‌فرستید که قبلا مشتری شما نبوده‌اند، باید آنها را به شناخت برند خودتان، ترغیب کنید. برای مثال در آگهی از اعتبار کسب‌وکار خود گفته یا به فرصت محدود خرید و تخفیف ویژه اشاره نمایید. متن آگهی را طوری بنویسید که مشتری هوس غذا کند. ارسال پیشنهادهای ویژه و خوشمزه در زمان‌های نزدیک ناهار و شام نیز برای جذب مشتری کارساز است. مثال زیر را با دقت مطالعه کنید:

لذیذتر و وسوسه‌انگیزتر از سوخاری کره‌ای دیدی؟

بیا (خانه پنیر) و امتحانش کن

*تخفیف 20 درصدی برای شما مشتریان عزیز تا جمعه*

رزرو میز: (تلفن)

سوخاری‌های کره‌ای با آن رنگ طلایی و قرمزشان، دهان هر کسی را آب می‌اندازند. این متن با دست گذاشتن روی این ویژگی به راحتی می‌تواند نظر مخاطبان را جلب کند و با ارائه تخفیف در زمان محدود، احساس فوریت ایجاد ‌کند. مخاطبی که تصویر سوخاری‌های خوشمزه را در ذهن خود مجسم کرده است، نمی‌تواند در مقابل این پیشنهاد تاب بیاورد و می‌خواهد تا دیر نشده از فرصت استفاده کرده و دلی از عزا درآورد. در ادامه 2 نمونه دیگر از جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری خوراکی‌های مختلف را بیان کرده‌ایم:

1-غذاهای تند و آتشین هندی برای اولین بار در یزد

در فست فود سین شین

همین حالا تلفنی سفارش بده

(تلفن سفارش)

2-هوس یک خوراک جدید و خوشمزه کردی؟

پیشنهاد سرآشپز رستوران ما رو از دست نده!!!

هر شب یک پیشنهاد ویژه و هیجان‌انگیز داریم

کافه کاریز- (شماره تماس)

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری رستوران

با توزیع تبلیغات، می‌توانید برند رستوران خود را به دیگران معرفی کرده و فروش خود را افزایش دهید. برای این منظور باید از متن‌های جذاب، متنوع و متناسب با هدف خود استفاده کنید. در ادامه یک نمونه متن تبلیغ غذا برای جذب مشتری رستوران آورده شده است:

تجربه‌ای منحصربه‌فرد در دنیای طعم‌ها و مزه‌ها

با ما به دنیایی از لذت‌های گوناگون طعم و مزه سفر کنید! رستوران ما تجربه‌ای بی‌نظیر از طعم‌های ایرانی و بین‌المللی را در اختیار شما می‌گذارد. آیا برای سفری که هر لحظه آن لذتی تازه را به شما ارائه می‌دهد، آماده‌اید؟

محیط دلنشین و خدمات حرفه‌ای رستوران ما، اقامتی به یادماندنی را برای شما فراهم می‌کند. در اینجا می‌توانید از صبحانه‌های تازه، خوراک‌های سنتی و مدرن و دسرهای فوق‌العاده خوشمزه لذت ببرید. منتظر حضور شما و عزیزانتان در رستوران ستاره شرقی هستیم!

در این متن آگهی، ضمن معرفی ویژگی‌ها و مزایای رستوران از جملات جذاب و ترغیب کننده استفاده شده است که مشتریان را به لذت بردن از تجربه‌ای متفاوت و بی‌نظیر دعوت می‌کنند.

متن تبلیغات رستوران سنتی

برای نگارش متن تبلیغات رستوران‌های سنتی، باید به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع غذاخوری‌ها دقت کنید. در متن آگهی رستوران‌های سنتی باید اصول و ویژگی‌های فرهنگ غذای سنتی مانند استفاده از مواد اولیه تازه و دستورپخت‌های اصیل در نظر گرفته شوند. این آگهی‌ها باید به گونه‌ای باشند که جذابیت‌های رستوران را به خوبی نمایش داده و مشتریان را به یک تجربه خاص دعوت کنند.

در هنگام نوشتن این نوع متون تبلیغاتی باید از زبان ساده و صمیمی استفاده کرد. زیرا تنها در این صورت است که می‌توان به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار نمود. همچنین برجسته کردن تجربه فرهنگی و تاریخی نهفته در خوراک‌های سنتی نیز عاملی موثر در جذب مشتریان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ خوراک است. در این زمینه به مثال زیر توجه کنید:

سیر و سیاحت در دل تاریخ با مزه‌های اصیل ایرانی

در رستوران تخت جمشید، هر لقمه داستانی از تاریخ و فرهنگ دیرینه ایران را بازگو می‌کند! با ما همراه شوید تا از طعم لذیذ خوراک‌های اصیل ایرانی در فضایی سرشار از نوستالژی لذت ببرید.

متن تبلیغات برای غذای خانگی

متن تبلیغات برای غذای خانگی

پیش از راه‌اندازی کترینگ یا همان رستوران بیرون‌بر و نوشتن متن تبلیغات برای آن باید به درستی مخاطب هدف خود را بشناسید و بدانید که به دنبال جذب چه کسانی هستید؟ سپس باید در متن آگهی روی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود نسبت به رقبا، تمرکز کنید. این ویژگی‌ها می‌توانند شامل کیفیت بالا، منوی متنوع، سرعت سرویس‌دهی و حتی بسته‌بندی خاص ‌شود. استفاده از تصاویر جذاب و باکیفیت از خوراکی‌ها و همچنین کلمات ترغیب کننده، تاثیر زیادی بر جذب مشتری دارند. ارائه پیشنهادها و تخفیفات ویژه نیز می‌تواند مشتریان را به امتحان کردن منوی شما ترغیب کند. در ادامه 2 نمونه متن تبلیغ غذای خانگی را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای کسب‌وکار خود الهام بگیرید:

1-طعم‌های لذت‌بخش و به یادماندنی در خانه شما!

تجربه‌ای بی‌نظیر از خوراکی‌های خوشمزه و تازه، مستقیما از آشپزخانه ما به درب خانه شما. رستوران خاله لیلا بهترین انتخاب برای شام خانوادگی یا ناهار کاری شما است. با انتخاب خوراکی و نوشیدنی از منوی متنوع ما، از عطر و طعم‌های واقعی لذت ببرید!

2-سریع، آسان و خوشمزه!

اگر وقت کافی برای آشپزی ندارید، نگران نباشید! با انتخاب کترینگ عسل بانو، غذای سالم و خوشمزه را در کمترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

متن تراکت تبلیغاتی غذای خانگی

متن تراکت تبلیغاتی غذای خانگی

نوشتن متن تراکت تبلیغاتی غذاهای خانگی برای رستوران‌های بیرون‌بر کاری حساس است. با نگارش یک آگهی جذاب می‌توانید به راحتی مشتریان را جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید. در قسمت قبلی برخی نکات قابل توجه در هنگام نگارش آگهی‌های مربوط به جذب مشتری کترینگ مطرح شد؛ در ادامه برخی نکات دیگر در این زمینه را بررسی کرده‌ایم:

انتخاب عنوان جذاب: عنوان آگهی کسب‌وکار خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که توجه مشتریان را به خود جلب کند. برای مثال عباراتی مانند (هر شب، شامی متفاوت و خوشمزه)، به راحتی مخاطب را به سفارش ترغیب می‌نمایند.

ترغیب به اقدام: از مشتریان بخواهید که کاری انجام دهند. برای مثال مشتریان خود را ترغیب به سفارش آنلاین از رستورانتان کنید. همچنین در صورت داشتن ارسال رایگان حتما این نکته را در متن آگهی بنویسید.

افزودن اطلاعات تماس: حتما در متن تبلیغاتی باید اطلاعات تماس شامل شماره تلفن، وب‌سایت یا آدرس آنلاین شما باشد. بدین ترتیب مشتریان به راحتی می‌توانند با شما تماس گرفته یا سفارش خود را آنلاین ثبت کنند.

در ادامه نمونه‌ای از متن تراکت‌های تبلیغاتی غذای خانگی را ارائه کرده‌ایم:

لذت غذای رستوران را در کنار راحتی خانه تجربه کنید!

چرا برای خوردن یک وعده غذای عالی انتظار بکشید؟ ما خوراک‌ها و نوشیدنی‌های مورد علاقه شما را با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن به دستتان می‌رسانیم. هرگاه هوس خوردن یک خوراکی خوشمزه کردید، تنها با چند کلیک آن را درب منزل تحویل بگیرید.  

متن تبلیغاتی فروشگاه مواد غذایی

متن تبلیغاتی فروشگاه مواد غذایی

فروشگاه‌های مواد غذایی با قشر وسیعی از مردم در ارتباط هستند. در این بخش شما را با چند نمونه از متون تبلیغاتی فروشگاه‌های مواد خوراکی آشنا کرده‌ایم:  

1-کیفیت‌ها و قیمت‌های باورنکردنی را با ما تجربه کنید، فروشگاه مواد غذایی ....

2- 50هزار تومان کد تخفیف، اعتبار تا 5 روز، فروشگاه مواد غذایی .....

3-فروشگاه مواد غذایی ....حتی در ایام تعطیل، با عرضه محصولات متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب تمام نیازهای شما شهروندان عزیز را تامین می‌کند. رضایت شما مشتریان گرامی، نشان دهنده کیفیت خدمات ما است. آدرس... تلفن....

همچنین در ادامه تعدادی از شعارهای تبلیغاتی فروشگاه‌های مواد غذایی گردآوری شده‌اند:

ما اینجا هستیم تا بهترین محصولات را به شما عرضه کنیم.

دیگر جستجو نکنید!

خوراکی‌های هیجان‌انگیز، همه در یک جا!

بهترین سرآشپزها هم از ما خرید می‌کنند!

با بهترین‌ها به خانه بروید.

جملات متن تبلیغاتی برای رستوران

اگر به دنبال ایده گرفتن برای نوشتن آگهی تبلیغاتی برای رستوران خود هستید، جملات زیر را بخوانید. شما عزیزان می‌توانید با شخصی‌سازی این جملات برای مجموعه خود، در حوزه نوشتن متن تبلیغات غذا حرفه‌ای ظاهر شوید.

دلت برای دست‌پخت مامانت تنگ شده؟ به رستوران ما بیا و غذاهای لذیذ ما رو امتحان کن!

مهمون داری و وقت آشپزی نداری؟ تا سفره رو پهن کنی، غذا رسیده.

پارسال همین موقع تو یزد داشتی آش شولی می‌خوردی؟ رستوران یزدی ما همون لحظه رو دوباره برات می‌سازد.

هوس کباب ترکی کردی؟ مشتری‌های ما هر روز، نیم ساعته میرن میدون تکسیم استانبول و بر‌می‌گردن!

به بچه‌هات قول فسنجون دادی ولی وقت پختنشو نداری؟ برنج رو دم کن که خورشتت همین حالا جا میفته!

نمی‌تونی بری خارج؟ غصه نداره که! انواع خوراک‌های بین‌المللی از فرانسوی گرفته تا چینی رو همین‌جا نوش جان کن!

هوس خوراک دریایی کردی ولی دوست نداری آشپزخونه قشنگت بوی ماهی بگیره؟ انواع ماهی سرخ شده رو تو رستوران ما امتحان کن!

دیگه رستوران رفتن با بچه‌ها سخت نیست! تا شما مشغول خوردن و گپ زدن هستید، ما تو خونه بازی رایگان مجموعه مراقب بچه‌هاتون هستیم.

جملات متن تبلیغاتی برای رستوران

نمونه تبلیغات مواد غذایی

اینکه چگونه می‌توان برای کسب‌وکارهای مربوط به مواد غذایی متن تبلیغاتی نوشت، اولین سوالی است که ذهن صاحبان این نوع کسب‌وکارها را درگیر خود خواهد کرد. ارسال آگهی تبلیغاتی برای فروشگاه‌های مواد غذایی به روش‌های مختلف انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی، محیطی جدید و رایگان را برای بازاریابی در اختیار بیزینس‌های مختلف قرار داده‌اند. استفاده از صفحات پربازدید و اینفلوئنسرها نیز یکی دیگر از متدهای بازاریابی موثر محسوب می‌شوند.

پخش تراکت: با وجود اینکه پخش تراکت یک روش بسیار قدیمی بازاریابی است، اما هنوز هم جواب می‌دهد. با نوشتن شعارهای تبلیغاتی روی تراکت می‌توانید کسب‌وکار خود را معرفی کنید. اما به طور کلی، این روش با توجه به هزینه، صرف وقت و انرژی بالا، جز اتلاف وقت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

گوگل: بیزینس‌های مربوط به صنعت مواد غذایی برای استفاده از این روش باید سایت داشته باشند تا بتوانند متن آگهی خود را در گوگل ادز منتشر کنند. این روش برای فروشگاه‌های بزرگ مناسب است.

سامانه‌های پیامکی: ارسال پیامک یکی از پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی رستوران و فروشگاه مواد غذایی است. این روش بسیار سریع، موثر و مقرون‌به‌صرفه است. چند نمونه از تبلیغات پیامکی مواد غذایی در زیر آورده شده است:

1-.... عزیز؛ شما در قرعه‌کشی این هفته مجموعه ما برنده شده‎اید. هدیه ما به شما 50 درصد تخفیف خرید از فروشگاه ....، مهلت استفاده فقط تا آخر هفته.

2- 50هزار تومان تخفیف خرید اول از فروشگاه .... در اسنپ فود + ارسال رایگان

فروشگاه زنجیره‌ای ....، 25 هزار تومان تخفیف خرید اول از هایپر استار در 724 + ارسال رایگان

انتخاب متن تبلیغات غذا و رستوران برای اجرای روش‌های بازاریابی از جمله بازاریابی پیامکی مقوله‌ای بسیار مهم است. در این مطلب از الفبای آگهی چندین نمونه متن آگهی جذاب برای تبلیغ رستوران و کترینگ معرفی کردیم که شما می‌توانید از آن‌ها برای نوشتن متن تبلیغاتی خود ایده بگیرید.

به یاد داشته باشید که متن آگهی باید بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند. واضح و قابل فهم بودن، تاکید بر مزایا، توجه به علایق مشتریان و استفاده از جملات ترغیب کننده، از جمله مهمترین ویژگی‌های یک متن تبلیغاتی خوب و جذاب هستند. با توجه به این اصول و بولد( برجسته) کردن برخی کلمات و جملات می‌توان یک آگهی تبلیغاتی تاثیرگذار نوشت.  

نوشتن دیدگاه