نخ مخصوص گلدوزی برزیلی چیست؟

گلدوزی یکی از هنرهای قدیمی در میان ایرانیان است که انصافا زیبایی فوق العاده ای به وسایل مختلف می دهد. گلدوزی برزیلی یکی از سبک های گلدوزی است که می تواند برای دوخت انواع روبالشتی، لباس های مختلف و ... مورد استفاده قرار گیرد. گلدوزی برزیلی در واقع سبک خاصی از گلدوزی برجسته است که می تواند با گره ها و دوخت های مختلفی روی انواع پارچه سفید و رنگی انجام شود. اگر به دنبال اجرای گلدوزی برزیلی هستید، باید در اولین قدم نخ مخصوص گلدوزی برزیلی را بشناسید و سپس اقدام به خرید این نخ کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نخ مخصوص گلدوزی برزیلی آشنا کنیم. پس اگر می خواهید بهترین نخ های گلدوزی برزیلی را انتخاب کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین مارک انواع نخ گلدوزی برزیلی        

همانطور که اشاره کردیم، هنر گلدوزی برزیلی یکی از هنرهای خاص و زیباست که می تواند برای تزئین انواع پارچه و لباس مورد استفاده قرار گیرد. این گلدوزی باعث ایجاد گل های درشت روی پارچه می شود. بنابراین، نمی توانید از نخ های نازک برای گلدوزی برزیلی استفاده کنید. نخ های ابریشمی یکی از بهترین گزینه ها برای گلدوزی برزیلی هستند. البته بهتر است که برای ایجاد نمای بیشتر در نخ های گلدوزی، این نخ های جذاب را با ضخامت بالا خریداری کنید.

نخ های گلدوزی ابریشمی 6 و 9 دو نمونه از بهترین نخ ها برای گلدوزی برزیلی محسوب می شوند. این نخ ها به دلیل داشتن زیبایی منحصر به فرد، می توانند برای دوخت انواع گلدوزی مورد استفاده قرار گیرند. زیبایی نخ های ابریشمی در رنگ بندی آن هاست. پس سعی کنید که نخ ها را با رنگ بندی های جذاب و متنوع انتخاب کنید. رنگ های نخ مخصوص گلدوزی برزیلی در بازار بسیار متنوع است. شما می توانید از رنگ های صورتی، قرمز، سبز و آبی برای گلدوزی استفاده کنید. اما قبل از آن طرح گلدوزی خودتان را تعیین کنید و بر اساس آن، بهترین رنگ های نخ را انتخاب کنید.

نخ مخصوص گلدوزی برزیلی چیست؟

در حال حاضر، امکان خرید انواع نخ گلدوزی برزیلی با رنگ بندی متنوع و در مارک های مختلف در بازار وجود دارد. اما اینکه بهترین مارک نخ گلدوزی برزیلی کدام است، بستگی به نظر شما داد. چون اکثر مارک های نخ ابریشم موجود در بازار کیفیت خوبی دارند. توصیه ما این است که بیشتر از اینکه به مارک نخ مخصوص گلدوزی برزیلی توجه داشته باشید، به رنگ و کیفیت آن نخ توجه کنید.

تا به اینجا در مورد نخ مخصوص گلدوزی برزیلی صحبت کردیم؛ اما در مورد اینکه باید چه نوع سوزنی را برای گلدوزی برزیلی مورد استفاده قرار دهیم، حرف نزدیم. هیچ مارک یا سوزن مشخصی برای گلدوزی برزیلی در بازار وجود دارند. سوزن هایی که دارای ارتفاع 6 سانتی متر و سوراخ درشت (متناسب با ضخامت نخ ابریشم 6 و 9) هستند، گزینه بسیار خوبی برای گلدوزی برزیلی محسوب می شوند.

آموزش گلدوزی برزیلی

اگر بخواهیم در مورد آموزش گلدوزی برزیلی صحبت کنیم، یک بحث بسیار مفصل را در پیش داریم چون این گلدوزی اصول و روش های خاص خودش را دارد که البته موارد بسیار سختی نیستند و فقط نیاز به تمرکز و توجه دارند. برای اینکه گلدوزی برزیلی را یاد بگیرید، در اولین قدم می بایست که با انواع گره هایی که برای گلدوزی برزیلی قابل استفاده هستند، آشنا شوید. این گره ها بسیار متنوع اند و می توانند زیبایی فوق العاده ای به گلدوزی های انجام شده شما بدهند. در صورتی که با گره های گلدوزی آشنا شوید، می توانید با قرار دادن این گره ها در کنار هم، یک طرح بسیار زیبا از گلدوزی را ایجاد کنید.

نخ مخصوص گلدوزی برزیلی چیست؟

قبل از اینکه از نخ های گلدوزی برزیلی استفاده کنید، توصیه می کنیم که آن ها را اتو کنید. در غیر این صورت احتمال گره خوردن نخ های گلدوزی برزیلی افزایش پیدا می کند و نمی توانید به راحتی کار خود را انجام دهید. پس قبل از انجام گلدوزی، نخ ها را با یک اتو نسبتا گرم اتو کنید.

پس از آن می توانید با قرار دادن نخ در سوزن گلدوزی، مراحل زدن دوخت را انجام دهید. برای این کار نیاز به دقت و خلاقیت دارید. پس عجله نکنید و به آرامی مراحل گلدوزی برزیلی را انجام دهید. توصیه می کنیم که برای تکرار و تمرین هم که شده، ابتدا روی یک تکه پارچه مراحل گلدوزی برزیلی را انجام دهید.

 

نوشتن دیدگاه