نخ عمامه چه کاربردی دارد

نخ های عمامه در رنگبندی های مختلفی تولید و به بازار فروش عرضه می‌ شوند. از جمله رنگ هایی که برای تولید این نخ استفاده می شوند می توان به رنگ سفید، رنگ زرد، رنگ صورتی، رنگ قرمز، رنگ کرم، و رنگ مشکی اشاره کرد. از نخ عمامه در هنرهای دستی مختلف از جمله هنر روبان دوزی و هنر گلدوزی استفاده می شود. علاوه بر آن در هنرهای دیگری از جمله نمد دوزی نیز از این نخ استفاده های فراوان می شود. به عنوان مثال در هنر نمد دوزی به منظور انجام انواع دوخت های روی نمد ازجمله دوخت حاشیه از نخ عمامه استفاده می‌ شود. از طرفی برای برجسته کردن نقوش در روی پارچه نیز از نخ عمامه استفاده می شود. اگر در مورد نخ عمامه و همچنین الیاف به کار رفته در آن اطلاعات کافی ندارید می توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید، تا به صورت کامل شما را با این نخ آشنا کنیم.

نخ عمامه چه کاربردی دارد

نخ عمامه چیست

نخ عمامه در واقع نخ‌ های دوکی شکلی هستند که هم به صورت دوکی شکل هم به صورت کلاف قابل تهیه می باشند. اگر بخواهیم در مورد جنس به کار رفته و متریال نخ عمامه صحبت کنیم می بایست به دو جنس کتان و پنبه اشاره کنیم. درصد بالایی از نخ های عمامه موجود در بازار از جنس کتان و یا پنبه تولید می شوند، اما برخی از آن ها ممکن است با الیاف مصنوعی از جمله پلی استر نیز ترکیب شده باشند. مشخصات کامل نخ بر روی بسته بندی آن درج شده است. شما می توانید هنگام خرید نخ عمامه مشخصات این محصول از جمله جنس و ضخامت آن را از طریق برچسب درج شده روی محصول مشاهده نمایید. ضخامت نخ عمامه نیز از شماره‌ گذاری ۱۰ شروع می‌ شود. سایزبندی نخ عمامه به گونه‌ ای است که ظریف‌ ترین آن با شماره ۱۰ مشخص می شود. امروزه انواع نخ های موجود در بازار شامل دسته بندی مختلف و متنوعی می باشند که یک دوزنده هنرمند باید به صورت آگاه بداند که از چه نوع نخی برای چه هنری می بایست استفاده کند، تا یک اثر هنری کاملا زیبا با جلوه های بصری خاص و ماندگار پدید آورد. نخ عمامه یکی از گزینه های بسیار پر کاربرد در هنر دست و در هنرهای سنتی است که باید نوع بسیار با کیفیت آن را با ثبات رنگ بالا برای دوخت انتخاب کرد. ما در ادامه این مقاله روش تشخیص نخ عمامه با کیفیت و با ثبات رنگ بالا را نیز برای شما بیان خواهیم کرد.

نخ عمامه چه کاربردی دارد

کاربردهای نخ عمامه

همانطور که قبلا هم اشاره کرده ایم نخ عمامه به منظور گلدوزی بر روی نمد و یا پارچه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این نخ کاربرد زیادی در برجسته نشان دادن نقوش روی پارچه دارد. اگر می خواهید نخ عمامه شما از نوع بسیار با کیفیت و اصل باشد باید حتما قبل از خرید آن را تست کنید. به منظور تست ثبات رنگ نخ می توانید از مرطوب کردن آن استفاده نمایید. شما می توانید قسمتی از نخ را با استفاده از آب کمی مرطوب کرده و آن را با فشار زیاد روی یک پارچه سفید بکشید. در صورتی که این نخ ثبات رنگ داشته باشد به هیچ عنوان روی پارچه سفید اثر رنگ باقی نخواهد گذاشت. همانطور که گفته ایم بیشترین کاربرد نخ عمامه برای برجسته کردن نقوش و همچنین در هنرهای گلدوزی و نمد دوزی است، به همین جهت نیز اگر نخ شما از کیفیت کافی برخوردار نباشد زحمت شما به هدر می‌رود و با اولین شست‌ وشوی محصول، نخ رنگ پس میدهد و ظاهر محصول را زشت جلوه میدهد. نکات دیگری که برای شناسایی کیفیت نخ عمامه باید مدنظر قرار دهید استحکام نخ و همچنین شفافیت نخ می باشد. از طرفی نخ اگر کاملا بدون گره و به صورت صاف و یکدست باشد نشان دهنده کیفیت بالای آن خواهد بود. اگر شما در زمینه شناسایی نخ های مختلف تجربه و دانش کافی دارید می توانید خرید خود را از مراکز مختلف انجام دهید. اما اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید بهتر است که خرید خود را از یک مرکز فروش معتبر انجام دهید تا محصولات خود را با ارائه تضمین کیفیت در معرض فروش قرار داده باشند. وب سایت فروشگاهی vahdatshop انواع نخ های مخصوص گلدوزی و همچنین انواع نخ های عمامه را در رنگ بندی های مختلف و با کیفیت عالی، با تضمین کیفیت و قیمت در حجم های عمده و جزئی در معرض فروش قرار داده است.

نوشتن دیدگاه