انواع نخ کوبلن

اولین وسیله ای که برای کوبلن دوزی نیاز داریم نخ است و باید متناسب با نوع کار نخ را انتخاب کرد. مناسب ترین نخ برای گلدوزی و کوبلن دوزی نخ کتان است. برای خرید انواع نخ کوبلن می‌توانید به وبسایت وحدت شاپ مراجعه کنید. یکی از مارک های با کیفیت نخ کوبلن مارک آنکوراست. نخ کوبلن دوزی دارای شماره است که روی بوبین آن‌ها نوشته شده است. نخ سیلا یکی از نخ‌هایی است که برای انواع کوبلن دوزی، گلدوزی، نمد دوزی، شماره دوزی، روبان دوزی، ساخت دستبند و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این نخ 6 لایه دارد که به یکدیگر تابیده شده اند. یکی از ویژگی های نخ کوبلن ثابت بودن رنگ آن پس از شستشو است. به همین خاطر برای درست کردن کاردستی‌های تزیینی و ایجاد طرح‌های مختلف بر روی پارچه و لباس می‌توان از این نخ استفاده کرد. معمولاً نخ دمسه را به نام نخ کوبلن دوزی می‌شناسند؛ اما تفاوت چندانی میان نخ سیلا و دمسه وجود ندارد و می‌توان آن‌ها را برای کارهای مشابه استفاده کرد. نخ دمسه یا نخ گلدوزی نیز به عنوان نخ‌های مناسب برای کوبلن دوزی استفاده می‌شود. این نخ از 6 رشته تشکیل شده و جنس آن از پنبه است. انواع نخ دمسه با جنس‌های کتان، ابریشم، ریون و پلی استر وجود دارند؛ اما استاندارد آن‌ها نخ پنبه‌ای است که مناسب کوبلن دوزی است.

انواع نخ کوبلن

انواع نخ کوبلن و کاربرد آن‌ها

برای خرید انواع نخ کوبلن و کاربرد آن‌ها می‌توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی وحدت شاپ عرضه کننده لوازم خیاطی و خرازی مراجعه کنید.

نخ دمسه

نخ دمسه وارداتی است و بیشتر از کشور فرانسه وارد می‌شود. کیفیت این نخ بسیار بالا است و در کلاف های ۱۵ تا ۲۰ متری در بازار وجود دارد. شماره آن‌ها هم از یک تا ۹۰۰ است. شماره بندی نخ ها با توجه به رنگ آن‌ها انجام می‌شود. این نخ ها با توجه به ضخامت پارچه ای که قرار است برای کوبلن دوزی از آن استفاده کنید، از یک لایه تا ۶ لایه مورد استفاده قرار می گیرند. این نخ ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند پس از شستشو رنگ خود را از دست نمی دهند. نخ کوبلن دوزی از جنس پنبه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نخ دمسه وارداتی آلمانی، چینی، پاکستانی و روسی نیز در بازار ایران موجود هستند.

نخ‌های دمسه جنس پلی استر

این نخ ها نور را بازتاب می کنند و کار با آن‌ها بسیار پر جلوه خواهد بود. یکی از بهترین نخ ها برای کوبلن دوزی در بازار است.

نخ ریون دمسه

نخ ریون بسیار درخشان است و برای داشتن یک کوبلن دوزی خاص و نرم می‌توانید از این نوع نخ استفاده کنید.

نخ کتان

نخ کتان صد درصد از جنس کتان است. نخ کتان رنگ های مات دارد و جلوه کار را بسیار خاص می کند.

نخ ابریشمی

استفاده از نخ ابریشمی به خاطر ظرافت و زیبایی که دارد باعث می‌شود تا کار لوکس و زیبا باشد.

نخ دمسه پنبه‌ای

این نخ را نمی‌توان به رشته های نازک تر تبدیل کرد و آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد. سایز ۳ نخ پنبه از همه ضخیم تر است و سایز ۱۶ از همه نازک تر است.

 

نوشتن دیدگاه