کولر پلیمری | کولر پلیمری چیست و انواع آن

کولر پلیمری یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر جایگزین انواع مختلف کولرهای پوشالی شده است و در اکثر موارد در ساختمان های امروزی از این محصول استفاده می شود. کولر پلیمری که به آن کولر سلولزی نیز گفته می‌شود یکی از محصولاتی است که در داخل آن از سلولز استفاده شده است. در این محصول سلولز موجود در کولر آبی می تواند آب بسیار زیادی را به خود جذب کند و به همین دلیل برای خنک کردن محیط کاملاً مناسب است. با توجه به گرم شدن دمای کره زمین بسیاری از افراد به استفاده از انواع مختلف کولر گازی به جای کولر آبی کرده‌اند، این در حالی است که کولر پلیمری می‌تواند جایگزین مناسبی برای کولر پوشالی باشد. اگر بتوانید کولر پلیمری اصل را تهیه کنید، متوجه مزیت های بسیار زیاد آن می‌شوید؛ از این رو سایت نیکاسان با ارائه کولر پلیمری اصل و با کیفیت، سعی دارد رضایت خریداران را کسب کند و خنکای منزل شما را چند برابر و مطلوب تر کند. همچنین قیمت کولر پلیمری در سایت نیکاسان بسیار اقتصادی و مناسب است و می توانید با مراجعه به این سایت، خودتان متوجه اصل ماجرا شوید.

کولر پلیمری | کولر پلیمری چیست و انواع آن

کولر پلیمری

کولر پلیمری محصولی است که در بدنه آن از پلیمرهای نازک استفاده شده است. سلولزهای موجود در این محصول نازک و مواج هستند و آب زیادی را در داخل خود نگه می دارند. کولر پلیمری در ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. به صورت کلی اگر بخواهیم به طرز کار انواع مختلف کولر پلیمری بپردازیم، باید گفت در مرحله اول با ورود آب به داخل کولر پلیمری سلولزهای موجود در آن، به صورت کامل آب را به خود جذب می کند و سلولزهای موجود در این کولر می توانند تا حدود ۶۰ لیتر آب را داخل خود نگه دارند‌.

در مرحله بعدی با روشن کردن این کولرها، دقیقاً مانند کولرهای پوشالی با تبخیر آب شروع به خنک کردن هوا می کنند و هوای منزل را تا حدود زیادی خنک می کند. کولر پلیمری دارای ترموستاتی است که دما را به صورت کامل کنترل می کند. برای مثال افراد می توانند دمای کل را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد قرار بدهند در این صورت اگر ترموستات موجود روی کولر متوجه شد که دمای هوا از این مقدار خنک تر شده است کار خود را کمتر می‌کند تا دمای هوا را متعادل نگه دارد. کولر پلیمری نسبت به کولرهای پوشالی بازدهی بسیار زیادی دارد و به صورت کلی می‌توان گفت بازدهی این محصول بنابر محل استفاده، حدود دو الی سه برابر است. به علاوه این محصول میزان انرژی کمتری را مصرف می کند و دوستدار محیط زیست است به همین دلیل بسیاری از افرادی که به دنبال خرید کولر آبی هستند، خرید کولر پلیمری یا کولر سلولزی را ترجیح می دهند. قیمت کولر پلیمری و انواع مختلف آن، نسبت به کولر پوشالی تقریبا ۳۰ الی ۴۰ درصد گران تر است، اما با توجه به کارایی بالاتر این محصول و همچنین میزان انرژی مصرفی کمتر، خرید کولر پلیمری از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

کولر پلیمری

کولر پلیمری چیست و انواع آن

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، کولر پلیمری محصولی است که برای خنک کردن هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این محصول انواع مختلفی دارد که در دو دسته بندی جداگانه قرار می گیرند:

  1. کولر پلیمری تک مرحله ای: این محصول یکی از محصولاتی است که مانند انواع مختلف کولر پوشالی تنها در یک مرحله هوا را به صورت کامل خنک می کند‌. استفاده از این محصول در مکان هایی که هوای معتدل و یا هوای خنک دارند، مناسب است و به هیچ عنوان نباید از کولر پلیمری تک مرحله ای در هوای شرجی و یا هوای خیلی گرم استفاده کرد.
  2. کولر پلیمری دو مرحله ای: این محصول را می‌توان نسل جدید کولرهای پلیمری دانست که کیفیت بسیار بالایی دارد و برای مکان هایی که بیش از اندازه گرم است بسیار مناسب است. کولر پلیمری دو مرحله ای برای محل هایی که دمای ۳۷ تا ۴۰ درجه سانتیگراد دارند کارایی دارد و در اکثر موارد در قسمت های جنوبی کشور ایران که هوای گرم دارد از این محصول استفاده می شود. در برخی موارد از انواع مختلف کولر پلیمری دو مرحله ای برای موارد صنعتی نیز استفاده می‌شود که کارایی بسیار بالایی دارد و می‌تواند به خنک شدن هوا کمک فراوانی کند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه کرد، این است که اگر شهر شما بیش از اندازه گرم نیست بهتر است کولر دو مرحله ای خریداری نکنید زیرا علاوه بر پرداخت هزینه های زیاد برای خرید محصول کولر به دلیل خنک بودن بیش از اندازه، برای شما کارایی نخواهد داشت. پیشنهاد ما این است که برای خرید کولر پلیمری یا هر کولر دیگری ابتدا با مشاوران مجموعه نیکاسان مشورت کنید و سپس اقدام به خرید کولر پلیمری کنید.

پرفروش ترین مدل کولر پلیمری، یعنی کولر پلیمری ۶۰۰۰ البرز را در نیکاسان مشاهده نمائید. قیمت کولر پلیمری در سایت نیکاسان نسبت به سایر سایت های فروشگاهی و یا مجموعه های فروش تجهیزات گرمایشی و سرمایش حضوری مقرون به صرفه تر و مناسب تر است، به همین دلیل می توانید محصولات با کیفیت را با قیمت معقول تری از سایت نیکاسان خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه